bibtype C - Conference Paper (international conference)
ARLID 0044190
utime 20240111140641.5
mtime 20061121235959.9
title (primary) (eng) Distributed Bayesian Decision-Making for Urban Traffic Control
specification
page_count 6 s.
media_type CD-ROM
serial
ARLID cav_un_epca*0077250
title Proceedings of the 32nd Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society (IECON 2006)
page_num 1-6
publisher
place Paris
name IEEE
year 2006
title (cze) Distribuované bayesovské rozhodování pro řízení pozemní dopravní sítě
keyword Bayesian decision-making,
keyword multi-agent systems
keyword fully probabilistic design
keyword urban traffic control
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0101207
name1 Šmídl
name2 Václav
institution UTIA-B
full_dept Department of Adaptive Systems
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0205734
name1 Přikryl
name2 Jan
institution UTIA-B
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
source
source_type textový dokument
COSATI 09I
cas_special
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
ARLID cav_un_auth*0001814
project
project_id 1ET100750401
agency GA AV ČR
ARLID cav_un_auth*0001792
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) Bayesian approach to decision-making is successfully applied in control theory for design of control strategy. The approach is based on the assumption that only one decisionmaker is an active part of the system. This assumption was recently relaxed yielding distributed Bayesian decision-making theory. This extension is useful for large distributed systems which intrinsically contains a lot of uncertainty. In this paper, we apply the theory to distributed control of one example of such a system, the surface traffic network in dense urban areas.
abstract (cze) Bayesovská teorie rozhodování je úspěšně využívána v teorii řízení pro návrh řídící strategie. Tato teorie je však založena na předpokladu, že rozhodovač je jedinou aktivní součástí celého systému. Tento omezující předpoklad byl nedávno uvolněn čímž vznikla distribuovaná teorie bayesovského rozhodování. Toto rozšíření je velmi užitečné pro rozsáhlé systémy, v nichž se vyskytuje velké množství neurčitosti. V tomto příspěvku jsem aplikovali tuto teorii na jeden konkrétní případ takového systému jakým je řízení pozemní dopravní sítě.
action
ARLID cav_un_auth*0219720
name Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society. IECON'06 /32./
place Paris
dates 06.11.2006-11.11.2006
country FR
reportyear 2007
RIV BC
permalink http://hdl.handle.net/11104/0137037
arlyear 2006
mrcbU56 textový dokument
mrcbU63 cav_un_epca*0077250 Proceedings of the 32nd Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society (IECON 2006) 1 6 Paris IEEE 2006