bibtype J - Journal Article
ARLID 0083745
utime 20240103184250.2
mtime 20070710235959.9
title (primary) (cze) Dopravně závislé řízení silničního provozu ve městech (1. část)
specification
page_count 5 s.
serial
ARLID cav_un_epca*0290493
ISSN 1210-9592
title Automa
volume_id 13
volume 6 (2007)
page_num 12-16
title (eng) Traffic responsive control of urban traffic (1st part)
keyword Traffic control
keyword linear system
keyword Kalman filtering
keyword linear optimization
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0101167
name1 Nagy
name2 Ivan
institution UTIA-B
full_dept Department of Signal Processing
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0202365
name1 Homolová
name2 Jitka
institution UTIA-B
full_dept Department of Adaptive Systems
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0205791
name1 Pecherková
name2 Pavla
institution UTIA-B
full_dept Department of Signal Processing
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
source
url http://as.utia.cz/publications/2007/NagHomPec_07.pdf
cas_special
project
project_id 1F43A/003/120
agency GA MDS
ARLID cav_un_auth*0001975
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (cze) Článek ze zabývá modelováním dopravní oblasti, odhadem tohoto modelu a optimálním řízením, založeném na odvozeném modelu a lineárním kriteriu optimality. Řízení je hierarchické - optimalizace kolon v mikrooblasti a koordinace mezi nimi.
abstract (eng) The paper deals with modeling of a traffic region, estimation of this model and optimal control based on the model and linear criterion. The whole controller works in hierarchy - from microregions to the coordination between them.
reportyear 2008
RIV BC
permalink http://hdl.handle.net/11104/0146876
arlyear 2007
mrcbU63 cav_un_epca*0290493 Automa 1210-9592 Roč. 13 č. 6 2007 12 16