bibtype J - Journal Article
ARLID 0085256
utime 20240111140649.3
mtime 20070906235959.9
title (primary) (eng) Extreme Compression and Modeling of Bidirectional Texture Function
specification
page_count 7 s.
serial
ARLID cav_un_epca*0256725
ISSN 0162-8828
title IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence
volume_id 29
volume 10 (2007)
page_num 1859-1865
publisher
name IEEE Computer Society
title (cze) Extrémní komprese a modelování dvousměrné texturní funkce
keyword Rough texture
keyword 3D texture
keyword BTF
keyword texture synthesis
keyword texture modeling
keyword data compression
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0101093
name1 Haindl
name2 Michal
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0101086
name1 Filip
name2 Jiří
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
source
source_type textový dokument
url http://doi.ieeecomputersociety.org/10.1109/TPAMI.2007.1139
cas_special
project
project_id 507752
country XE
agency EC
ARLID cav_un_auth*0200689
project
project_id 1ET400750407
agency GA AV ČR
ARLID cav_un_auth*0001797
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
ARLID cav_un_auth*0001814
project
project_id 2C06019
agency GA MŠk
country CZ
ARLID cav_un_auth*0216518
project
project_id IAA2075302
agency GA AV ČR
ARLID cav_un_auth*0001801
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) The recent advanced representation for realistic real-world materiále in virtual reality applications is the Bidirectional Texture Function (BTF) which describes rough texture appearance for varying illumination and viewing conditions. Such a function can be represented by thousands of measurements (images) per material sample. The resulting BTF size excludes its direct rendering in graphical applications and some compression of these huge BTF data spaces is obviously inevitable. In this paper we present a novel, fast probabilistic model-based algorithm for realistic BTF modeling allowing an extreme compression with the possibility of a fast hardware implementation. Its ultimate aim is to create a visual impression of the same material without a pixel-wise correspondence to the original measurements.
abstract (cze) Současná nejdokonalejší reprezentace reálných materiálů v aplikacích virtuální reality je dvousměrná texturní funkce (Bidirectional Texture Function - BTF), která popisuje vzhled hrubé textury pro měnící se podmínky osvětlení a pohledu. Tato funkce může být reprezentována pomocí tisíců měření (obrazů) na jeden vzorek materiálu. Výsledná velikost BTF vylučuje její přímé použití v grafických aplikacích a tedy nějaká komprese těchto ohromných BTF prostorů je nevyhnutelná. V článku předkládáme nový rychlý algoritmus založený na pravděpodobnostních modelech pro realistické modelováni BTF, který dovoluje extrémní kompresi a možnost rychlé hardwarové implementace. Jeho cílem je vytvořit vizuální dojem shodného materiálu bez pixelové shody s původním měřením. Analytický krok algoritmu začíná segmentací BTF prostoru a odhadem hloubkové mapy BTF povrchu pomocí fotometrického sterea. Následuje spektrální a prostorová faktorizace vybraného podprostoru barevných texturních obrazů.
reportyear 2008
RIV BD
permalink http://hdl.handle.net/11104/0147809
mrcbT16-f 5.582
mrcbT16-g 0.571
mrcbT16-h 9.7
mrcbT16-i 0.03983
mrcbT16-j 2.107
mrcbT16-k 16492
mrcbT16-l 189
mrcbT16-q 200
mrcbT16-s 6.166
mrcbT16-y 33.83
mrcbT16-x 7.52
arlyear 2007
mrcbU56 textový dokument
mrcbU63 cav_un_epca*0256725 IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence 0162-8828 1939-3539 Roč. 29 č. 10 2007 1859 1865 IEEE Computer Society