bibtype D - Thesis
ARLID 0091739
utime 20240103184942.7
mtime 20080109235959.9
title (primary) (eng) Traffic Flow Control Management
publisher
place Praha
name CTU
pub_time 2007
specification
page_count 116 s.
title (cze) Management řízení dopravních toků
keyword traffic flow control
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0202365
name1 Homolová
name2 Jitka
institution UTIA-B
full_dept Department of Adaptive Systems
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
cas_special
project
project_id 1F43A/003/120
agency GA MDS
ARLID cav_un_auth*0001975
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) This thesis aims to bring a general concept of a hierarchical feedback traffic-flow control system for urban areas, which requires design of system hierarchy, modelling and formulation of optimization criterion. Models used to determine the suitable control actions are suggested as the macroscopic ones. The state-space models consist of the traffic flow conservation equation and the linear approximation of relation between other traffic-flow characteristics. The Kalman filter is used for the state correction. The traffic model was designed on condition of the known model parameters and the adequate measurement in the modelled area. The control task is designed as dynamic control task on rolling horizon using linear programming as the optimization method. The suggested control criterions aim to improve the current traffic situation in the area. At the local level, it minimizes and balances all queues in the modelled microregion.
abstract (cze) Tato disertační práce přináší základní koncept hierarchického zpětnovazebního řídicího systému pro řízení dopravních toků v městských oblastech. Práce zahrnuje především návrh hierarchie systému, modelování a návrh řídicích strategií. Modely pro navrhované řízení jsou makroskopické. Navržené stavové modely jsou tvořeny základní rovnicí zachování dopravního toku a lineární aproximací vztahu mezi dalšími dopravními charakteristikami. Pro korekci odhadu stavu je použit Kalmanův filtr. Dopravní model byl sestrojen za podmínky znalosti jeho parametrů a dostatečného měření dopravních charakteristik v oblasti. Úloha řízení je koncipována jako dynamické řízení na horizontu s využitím lineárního programování coby optimalizační metody. Navržené řídicí kritérium má za cíl vylepšit stávající dopravní situaci v oblasti. Na lokální úrovni kritérium minimalizuje a vyrovnává délky kolon v mikrooblasti, horní řídicí vrstva vyrovnává celkové množství vozidel uvnitř mikrooblastí.
reportyear 2008
RIV BB
habilitation
dates 7.12.2007
degree Ph.D.
institution Ústav aplikované matematiky, Fakulta dopravní ČVUT
place Konviktská 20, 110 00 Praha 1
year 2007
permalink http://hdl.handle.net/11104/0152260
arlyear 2007
mrcbU10 2007
mrcbU10 Praha CTU