bibtype A - Abstract
ARLID 0092545
utime 20240103185028.1
mtime 20071219235959.9
title (primary) (eng) New Approach to the Switching of State
specification
page_count 1 s.
serial
ARLID cav_un_epca*0092539
title 3rd International Workshop on Data - Algorithms - Decision Making
page_num 43-43
publisher
place Praha
name ÚTIA
year 2007
editor
name1 Janžura
name2 Martin
editor
name1 Ivánek
name2 Jiří
title (cze) Nový přístup k přepínání parametru stavu
keyword traffic control
keyword state space model
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0205791
name1 Pecherková
name2 Pavla
institution UTIA-B
full_dept Department of Signal Processing
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
cas_special
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
country CZ
ARLID cav_un_auth*0001814
project
project_id 1F43A/003/120
agency GA MDS
ARLID cav_un_auth*0001975
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) Intelligent traffic control is one possible way how to improve capacity of light controlled network. Basic principle of the traffic-flow control is based on minimization of total queue lengths in a micro-region [6, 4]. Measurement of the queue lengths is difficult, so it is necessary to estimate them. The traffic micro-region can be described by a linear state space model (SSM) [6] where state is just formed by queue lengths. The SSM includes some unknown parameters which need to be estimated together with the states. Such the estimation requires the use of non-linear estimation techniques [2, 5, 1, 3]. The traffic model is based on traffic flow conservation principle: the queue at time k is equal to the sum of the previous queue at time k − 1 and the arrived cars, given by the intensity and the sample period, minus the number of cars which pass through the intersection. The number of cars depends on the existence of queue.
abstract (cze) Inteligentní dopravní řízení je dobrou možností jak zvýšit kapacitu dopravní sítě. Základní princip dopravního řízení je založen na minimalizaci celkové délky kolon v mikroregionu. Délku kolony nelze změřit přímo, ale musí se odhadovat vhodnou filtrační metodou. Z tohoto důvodu byl navržen dopravní model. V dopravním modelu se pracuje se dvěma stavy - když kolona existuje a když ne. Jako přepínač těchto dvou stavů byla použita Kroneckerova funkce, což je pro odhad nevýhodné. V této práci jsou navrženy a popsány nové tři přístupy k danému problému.
action
ARLID cav_un_auth*0234562
name 3rd International Workshop on Data - Algorithms - Decision Making
place Liblice
dates 9.12.2007-11.12.2007
country CZ
reportyear 2008
RIV BC
permalink http://hdl.handle.net/11104/0152835
arlyear 2007
mrcbU63 cav_un_epca*0092539 3rd International Workshop on Data - Algorithms - Decision Making 43 43 3rd International Workshop on Data - Algorithms - Decision Making Praha ÚTIA 2007
mrcbU67 Janžura Martin 340
mrcbU67 Ivánek Jiří 340