bibtype C - Conference Paper (international conference)
ARLID 0311906
utime 20240111140705.8
mtime 20081015235959.9
title (primary) (eng) On Optimal Resampling of View and Illumination Dependent Textures
specification
page_count 4 s.
serial
ARLID cav_un_epca*0311905
ISBN 978-1-59593-981-4
title Fifth Symposium on Applied Perception in Graphics and Visualization
page_num 131-134
publisher
place Los Angeles, USA
name ACM
year 2008
editor
name1 Sarah H. Creem-Regehr and Karol Myszkowski
title (cze) Optimální převzorkování textur závislých na úhlu pohledu a osvětlení
keyword Bidirectional texture function, compression
keyword dvousměrová texturení funkce, BTF, komprese
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0214979
name1 Filip
name2 J.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0242136
name1 Chantler
name2 M.J.
country GB
author
ARLID cav_un_auth*0101093
name1 Haindl
name2 Michal
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
source
source_type www
url http://library.utia.cas.cz/separaty/2008/RO/haindl-on%20optimal%20resampling%20of%20view%20and%20illumination%20dependent%20textures.pdf
source_size 10.1145/1394281.1394305
cas_special
project
project_id GA102/08/0593
agency GA ČR
ARLID cav_un_auth*0239567
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) The use of illumination and view dependent textural information is one way to capture the realistic appearance of genuine materials. One example of such data is the bidirectional texture function. The main disadvantage of these data, that makes their further application very difficult, is their massive size. Perceptually-based methods can determine optimal uniform resampling of these data that allows considerable reduction of a number of view and illumination dependent samples. In this paper we propose to achieve this goal by means of a psychophysical study, comparing original data rendering with rendering of their uniformly resampled version over the hemisphere of illumination and view dependent textural measurements. The resampling was done separately for elevation and azimuthal angles as well as in illumination and view space. Our results shown promising consequences for compression and modeling algorithms using this kind of massive data.
abstract (cze) Využití texturní informace závislé na úhlu pohledu a osvětlení umožňuje zachytit realistický vzhled skutečných materiálů. Příkladem takové reprezentace je dvousměrná texturní funkce (BTF - bidirectional texture function). Hlavní nevýhodou těchto dat, která velmi komplikuje jejich další aplikace, je jejich ohromná velikost. Metody založení na vnímání mohou stanovit optimální uniformní převzorkování těchto dat, které umožňuje dosáhnout značné redukce počtu vzorků závislých na úhlu pohledu a osvětlení. V článku předkládáme metodu komprese založenou na psycho-fyzikální studii, porovnáním původních naměřených dat a jejich uniformně převzorkováné verze přes polokouli měření závislých na úhlu pohledu a osvětlení. Převzorkování hodnot bylo uděláno jednotlivě pro elevační a azimutové úhly stejně v prostoru osvětlení i pohledů. Náše výsledky ukazují nadějné výsledky této metody pro algoritmy komprese a modelování používajících tento druh masivních dat.
action
ARLID cav_un_auth*0242137
name Fifth Symposium on Applied Perception in Graphics and Visualization
place Los Angeles
dates 09.08.2008-10.08.2008
country US
reportyear 2009
RIV BD
permalink http://hdl.handle.net/11104/0163121
arlyear 2008
mrcbU56 www 10.1145/1394281.1394305
mrcbU63 cav_un_epca*0311905 Fifth Symposium on Applied Perception in Graphics and Visualization 978-1-59593-981-4 131 134 Los Angeles, USA ACM 2008 ACM International Conference Proceeding Series
mrcbU67 Sarah H. Creem-Regehr and Karol Myszkowski 340