bibtype C - Conference Paper (international conference)
ARLID 0313602
utime 20240111140708.3
mtime 20081107235959.9
title (primary) (eng) Modelling of Traffic System with Time-Variant Saturation Flow
specification
page_count 6 s.
media_type www
serial
ARLID cav_un_epca*0312646
ISBN 978-961-264-003-3
title Proceedings of the 9th International PhD Workshop on Systems and Control, Young Generation Viewpoint
page_num 1-6
publisher
place Izola
name Jozef Stefan Institute
year 2008
editor
name1 Gašperin
name2 Matej
editor
name1 Pregelj
name2 Boštjan
title (cze) Modelování dopravního systému s časově proměným saturovaným tokem
keyword traffic model
keyword saturation flow
keyword modelling
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0205791
name1 Pecherková
name2 Pavla
institution UTIA-B
full_dept Department of Signal Processing
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0213309
name1 Duník
name2 J.
country CZ
source
source_type pdf
url http://library.utia.cas.cz/separaty/2008/AS/pecherkova-modelling%20of%20traffic%20system%20with%20time-variant%20saturation%20flow.pdf
cas_special
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
ARLID cav_un_auth*0001814
project
project_id MEB090607 KONTAKT
agency GA MŠk
country XE
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) This paper deals with a new approach for modelling of time-variant saturation flow and turning movements. Generally, these traffic quantities are considered as timeinvariant in modelling. It emerged that neglecting of timevariant properties of the model quantities can cause significant worsering of the model quality. The new approach determines the value of actual saturation flow on the basis of measurements on two successive detectors. The knowledge of the actual saturation flow allows to determine the actual turning movement as well.
abstract (cze) Tento článek se zabývá novým přístupem k modelování dopravních veličin, přesněji proměnným saturovaným tokem a poměry odbočení. Obecně jsou v modelování tyto dopravní veličiny uvažovány jako časově neproměnné. To způsobuje nepřesnost v modelu, která může zhoršit kvalitu celého modelu. Nový přístup určuje hodnoty saturovaného toku na základě nové rovnice a využití údajů z detektoru v blízkosti stopčáry. Znalost aktuálního saturovaného toku a výstupní intenzity umožňuje získat relativně přesné informace o poměru odbočení.
action
ARLID cav_un_auth*0242544
name 9th International PhD Workshop on Systems and Control: A Young Generation Viewpoint
place Izola
dates 01.10.2008-03.10.2008
country SI
reportyear 2009
RIV BC
permalink http://hdl.handle.net/11104/0164369
arlyear 2008
mrcbU56 pdf
mrcbU63 cav_un_epca*0312646 Proceedings of the 9th International PhD Workshop on Systems and Control, Young Generation Viewpoint 978-961-264-003-3 1 6 Izola Jozef Stefan Institute 2008
mrcbU67 Gašperin Matej 340
mrcbU67 Pregelj Boštjan 340