bibtype M - Monography Chapter
ARLID 0314353
utime 20240111140709.1
mtime 20090401235959.9
title (primary) (eng) Modelling and Simultaneous Estimation of State and Parameters of Traffic System
specification
page_count 18 s.
media_type www
book_pages 494 s.
serial
ARLID cav_un_epca*0314352
ISBN 978-953-7619-18-3
title Robotics, Automation and Control
page_num 319-336
publisher
place Vienna
name In-Tech
year 2008
editor
name1 Pecherková
name2 Pavla
editor
name1 Flídr
name2 Miroslav
editor
name1 Duník
name2 Jindřich
title (cze) Modelování a současné odhadování stavu a parametrů v dopravním systému
keyword modelling
keyword simultaneous estimation
keyword traffic system
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0205791
name1 Pecherková
name2 Pavla
institution UTIA-B
full_dept Department of Signal Processing
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0213309
name1 Duník
name2 J.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0215003
name1 Flídr
name2 M.
country CZ
source
source_type pdf
url http://library.utia.cas.cz/separaty/2008/AS/pecherkova-modelling and simultaneous estimation of state and parameters of traffic system.pdf
cas_special
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
ARLID cav_un_auth*0001814
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) The main aim of dynamic traffic control is not to increse the capacity of whole traffic network but to increase troughput and thus to alleviatte the influence of bottlenecks. All types of dynamic traffic control strategies need information about the current traffic situation, i.e. about the actual traffic flow, such as queue lengths. Unfortunately, they are hardly measured. The queue lengths have to be estimated from available data by a suitable estimation method on the basis of proper traffic model. The main aim of this chapter is twofold. First, the focus will be directed on the design and indepth description of the traffic system model. This model whould be designed to properly describe the behaviour of a traffic flow on an arbitrarily complex micro-region. Second, the designed model will be validated and thus the methods for the model validation will be presented and applied.
abstract (cze) Cílem dynamického dopravního řízení není přímo zvýšit fyzickou kapacitu dopravní sítě, ale zvýšit její propustnost a omezit místa, kde dochází k výraznému snížení kapacity (křižovatky, omezení, zúžení). Všechny typy dynamických dopravních řídících strategií potřebují informace o aktuální dopravní situaci, tzn. o aktuálním dopravním proudu, například jako je délka kolona, která je těžko měřitelná. Délka kolony může být odhadnuta z vhodných aktuálních dopranvích dat vhodnou odhadovací metodou na základě dopravního modelu. Cíl této kapitoly je dvojí. Za prvé, bude ukázán návrh a detailní popis dopravního modelu systému, který je založen na chování dopravního proudu v mikroregionu. Za druhé, navržený model bude validován na dopravních datech a zároveň budou popsány použité validační techniky.
reportyear 2009
RIV BC
permalink http://hdl.handle.net/11104/0164884
arlyear 2008
mrcbU56 pdf
mrcbU63 cav_un_epca*0314352 Robotics, Automation and Control 978-953-7619-18-3 319 336 Vienna In-Tech 2008
mrcbU67 Pecherková Pavla 340
mrcbU67 Flídr Miroslav 340
mrcbU67 Duník Jindřich 340