bibtype C - Conference Paper (international conference)
ARLID 0324822
utime 20240111140719.6
mtime 20090525235959.9
title (primary) (eng) Generalized Roller
specification
page_count 8 s.
media_type www
serial
ARLID cav_un_epca*0324821
ISBN 978-80-86943-94-7
title Proceedings of the 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, WSCG 2009
page_num 73-80
publisher
place Plzeň
name UNION Agency
year 2009
editor
name1 Chen
name2 Min
editor
name1 Skala
name2 Vaclav
title (cze) Zobecněný váleček
keyword texture modelling
keyword generalization
keyword graphical hardware
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0101093
name1 Haindl
name2 Michal
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0237115
name1 Hatka
name2 Martin
institution UTIA-B
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
source
source_type pdf
url http://library.utia.cas.cz/separaty/2009/RO/haindl-generalized roller.pdf
cas_special
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
ARLID cav_un_auth*0001814
project
project_id GA102/08/0593
agency GA ČR
ARLID cav_un_auth*0239567
project
project_id 2C06019
agency GA MŠk
country CZ
ARLID cav_un_auth*0216518
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) This paper describes a generalization of our previously published simple roller method for seamless enlargement of colour textures such as natural bidirectional texture functions (BTF) that realistically represent appearance of given material surfaces. The generalized roller allows automatic detection of major texture periodicity directions which do not need to be aligned with coordinate axes. The roller texture synthesis method is based on the overlapping tiling and subsequent minimum error boundary cut. One or several optimal double toroidal BTF patches are seamlessly repeated during the synthesis step. While the method allows only moderate texture compression it is extremely fast due to complete separation of the analytical step of the algorithm from the texture synthesis part. The method is universal and easily implementable in a graphical hardware for purpose of real-time rendering of any type of static or dynamic textures.
abstract (cze) Článek zobecňuje naší dříve publikovanou válečkovou metodu pro bezešvé zvětšování barevných textur, jako jsou přírodní dvousměrové texturní funkce (BTF), které realisticky reprezentují vzhled daného povrchu materiálu. Zobecněný váleček umožňuje automatickou detekci hlavních směrů texturní periodicity, které nemusí být souosé se souřadnicovými osami. Syntéza textury válečkem je založena na překrývajících se dlaždicích a následném řezu, který minimalizuje chybu aproximace. Jedna, nebo několik optimálních dvojitě toroidních BTF oblastí jsou bezešvě opakovány v kroku syntézy. Zatímco tato metoda poskytuje pouze omezenou texturní kompresi, je extrémně rychlá díky úplnému oddělení analytické a syntetické části algoritmu. Metoda je univerzální a snadno implementovatelná v grafickém procesoru pro zobrazování v reálném čase jakéhokoliv typu statických nebo dynamických textur.
action
ARLID cav_un_auth*0250823
name WSCG 2009
place Plzeň
dates 02.02.2009-05.02.2009
country CZ
reportyear 2009
RIV BD
permalink http://hdl.handle.net/11104/0172429
arlyear 2009
mrcbU56 pdf
mrcbU63 cav_un_epca*0324821 Proceedings of the 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, WSCG 2009 978-80-86943-94-7 73 80 Plzeň UNION Agency 2009
mrcbU67 Chen Min 340
mrcbU67 Skala Vaclav 340