bibtype C - Conference Paper (international conference)
ARLID 0328990
utime 20240111140724.9
mtime 20090915235959.9
title (primary) (eng) Texture Editing Using Frequency Swap Strategy
specification
page_count 8 s.
media_type www
serial
ARLID cav_un_epca*0328987
ISBN 978-3-642-03766-5
ISSN 0302-9743
title Computer Analysis of Images and Patterns
page_num 1146-1153
publisher
place Heidelberg
name Springer
year 2009
editor
name1 X. Jiang, N.Petkov
title (cze) Editace textur s použitím strategie výměny frekvencí
keyword texture editing
keyword Markov random fields
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0101093
name1 Haindl
name2 Michal
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0101100
name1 Havlíček
name2 Vojtěch
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
source
source_type pdf
url http://library.utia.cas.cz/separaty/2009/RO/haindl-texture editing using frequency swap strategy.pdf
cas_special
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
ARLID cav_un_auth*0001814
project
project_id GA102/08/0593
agency GA ČR
ARLID cav_un_auth*0239567
project
project_id 2C06019
agency GA MŠk
country CZ
ARLID cav_un_auth*0216518
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) A fully automatic colour texture editing method is proposed, which allows to synthesise and enlarge an artificial texture sharing anticipated properties from its parent textures. The edited colour texture maintains its original colour spectrum while its frequency is modified according to one or more target template textures. Edited texture is synthesised using a fast recursive model-based algorithm. The algorithm starts with edited and target colour texture samples decomposed into a multi-resolution grid using the Gaussian-Laplacian pyramid. Each band pass colour factors are independently modelled by their dedicated 3D causal autoregressive random field models (CAR). We estimate an optimal contextual neighbourhood and parameters for each of the CAR submodel. The synthesised multi-resolution Laplacian pyramid of the edited colour texture is replaced by the synthesised template texture Laplacian pyramid.
abstract (cze) Článek představuje novou metodu automatické editace barevných textur, která dovoluje syntézu a zvětšení umělé textury, která obsahuje předpokládané vlastnosti od svých rodičovských textur. Editovaná textura si zachovává původní spektrální informaci ale modifikuje frekvenční obsah podle jedné nebo více rodičovských textur. Editovaná textura se syntetizuje rychlým rekurzivním algoritmem založeným na matematickém modelu. Algoritmus nejprve rozloží vstupní i vzorovou texturu do víceměřítkové reprezentace pomocí gaussovsko-laplaceovské pyramidy. Každé barevné spektrální pásmo je nezávisle modelované svým 3D kauzálním autoregresním modelem náhodného pole (CAR). Odhadujeme optimální kontextové okolí a parametry každého dílčího CAR modelu. Syntetická víceúrovňová laplaceovská pyramida je nahrazena syntetickou vzorovou laplaceovskou pyramidou. Nakonec je výsledná texturní pyramida inverzně transformována do výsledné editované textury.
action
ARLID cav_un_auth*0253902
name 13th International Conference on Computer Analysis of Images and Patterns
place Muenster
dates 02.09.2009-04.09.2009
country DE
reportyear 2010
RIV BD
permalink http://hdl.handle.net/11104/0175153
mrcbT16-q 100
mrcbT16-s 0.322
mrcbT16-y 15.66
mrcbT16-x 0.35
arlyear 2009
mrcbU56 pdf
mrcbU63 cav_un_epca*0328987 Computer Analysis of Images and Patterns 978-3-642-03766-5 0302-9743 1146 1153 Heidelberg Springer 2009 Lecture Notes in Computer Science 5702
mrcbU67 X. Jiang, N.Petkov 340