bibtype C - Conference Paper (international conference)
ARLID 0330027
utime 20240111140726.3
mtime 20091112235959.9
title (primary) (eng) An Empirical Model of Occupancy-Queue Relation
specification
page_count 7 s.
media_type CD-ROM
serial
ARLID cav_un_epca*0331741
title Proceedings of the 12th IFAC Symposium on Transportation Systems
page_num 456-461
publisher
place Redondo Beach
name IFAC
year 2009
title (cze) Empirické modely omezení a délky fronty
keyword Queue estimation
keyword Traffic control
keyword Uncertainty
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0205734
name1 Přikryl
name2 Jan
institution UTIA-B
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0255838
name1 Kocijan
name2 J.
country SI
source
source_type pdf soubor
url http://library.utia.cas.cz/separaty/2009/AS/prikryl-an empirical model of occupancy-queue relation.pdf
cas_special
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
country CZ
ARLID cav_un_auth*0001814
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) One of the key indicators of traffic control quality in urban traffic control (UTC) systems is the queue length. Even in unsaturated conditions, longer queues indicate longer travel delays and higher fuel consumption. With the exception of some expensive surveillance equipment, the queue length itself cannot be measured directly. Many methods that estimate the queue length from detector measurements are used in engineering practice, ranging from simple to elaborate ones. The proposed method is based on Gaussian process (GP) model of the occupancy-queue relationship. It can handle data uncertainties and provides more information about the quality of the queue length prediction.
abstract (cze) Jedním z klíčových ukazatelů kvality řízení městské povrchové dopravy (UTC) je délka fronty. Dokonce i v nesaturovaných podmínkách delší fronty indikují větší dopravní zpoždění a vyšší spotřebu paliva. S výjimkou některých drahých sledovacích zařízení nelze délku fronty měřit přímo. V praxi se používá mnoho jednoduchých i velmi propracovaných metod, jež odhadují délku fronty na základě měření poskytovaných indukčními smyčkami. Navrhovaná metoda je založena na Gaussovském procesu (GP) modelujícím vztah mezi obsazeností a délkou fronty. Navrhovaná metoda se je schopna vypořádat s neurčitostí ve vstupních měřeních a poskytuje více informací o kvalitě předpovědi délky fronty.
action
ARLID cav_un_auth*0254546
name 12th IFAC Symposium on Transportation Systems
place Redondo Beach, CA
dates 02.09.2009-04.09.2009
country US
reportyear 2010
RIV BC
permalink http://hdl.handle.net/11104/0175901
arlyear 2009
mrcbU56 pdf soubor
mrcbU63 cav_un_epca*0331741 Proceedings of the 12th IFAC Symposium on Transportation Systems 456 461 Redondo Beach IFAC 2009