bibtype C - Conference Paper (international conference)
ARLID 0411343
utime 20240111140636.4
mtime 20060210235959.9
ISBN 80-227-2235-9
title (primary) (cze) Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru
publisher
place Bratislava
name Slovak University of Technology
pub_time 2005
specification
page_count 6 s.
media_type CD-ROM
serial
title Proceedings of the 15th International Conference on Process Control 2005
page_num 1311-1315
title (eng) Tire spinning detection and vehicle velocity estimation using Kalman filter
keyword track vehicle
keyword tire spinning detecten
keyword Kalman filter
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0213206
name1 Holub
name2 O.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0213204
name1 Augusta
name2 Petr
institution UTIA-B
full_dept Department of Control Theory
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0213207
name1 Roubal
name2 J.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0021097
name1 Hurák
name2 Z.
country CZ
source
source_size 332 kB
COSATI 09I
cas_special
project
project_id 1M0567
agency GA MŠk
ARLID cav_un_auth*0202350
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (cze) Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako např. malý jízdní odpor, mají zásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti.
abstract (eng) Track vehicles, besides their advantages like low tractive resistance, have crucial disadvantage comming from the low adhesion coefficient between rail and metal wheel. Thus total tractive or braking force, that the drive can provide, often cannot be transferred from the wheel to the rail. During the acceleration this leads to slipping while during the braking sliding occurs. In both cases distance covered by the wheel perimeter differs from the true distance driven by the vehicle.
action
ARLID cav_un_auth*0213208
name Process Control 2005
place Štrbské Pleso
country SK
dates 07.06.2005-10.06.2005
RIV BC
reportyear 2006
department
permalink http://hdl.handle.net/11104/0131425
ID_orig UTIA-B 20050073
arlyear 2005
mrcbU10 2005
mrcbU10 Bratislava Slovak University of Technology
mrcbU12 80-227-2235-9
mrcbU56 332 kB
mrcbU63 Proceedings of the 15th International Conference on Process Control 2005 1311 1315