bibtype |
J -
Journal Article
|
ARLID |
0411404 |
utime |
20240103182325.0 |
mtime |
20060210235959.9 |
title
(primary) (eng) |
Probabilistic neural network playing and learning Tic-Tac-Toe |
specification |
|
serial |
ARLID |
cav_un_epca*0257389 |
ISSN |
0167-8655 |
title
|
Pattern Recognition Letters |
volume_id |
26 |
volume |
12 (2005) |
page_num |
1866-1873 |
publisher |
|
|
title
(cze) |
Pravděpodobnostní neuronová síť hrající piškvorky schopná učení |
keyword |
neural networks |
keyword |
distribution mixtures |
keyword |
playing games |
author
(primary) |
ARLID |
cav_un_auth*0101091 |
name1 |
Grim |
name2 |
Jiří |
institution |
UTIA-B |
full_dept |
Department of Pattern Recognition |
fullinstit |
Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i. |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0101197 |
name1 |
Somol |
name2 |
Petr |
institution |
UTIA-B |
full_dept |
Department of Pattern Recognition |
fullinstit |
Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i. |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0101182 |
name1 |
Pudil |
name2 |
Pavel |
institution |
UTIA-B |
full_dept |
Department of Pattern Recognition |
fullinstit |
Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i. |
|
COSATI |
09K |
COSATI |
12B |
cas_special |
project |
project_id |
GA402/02/1271 |
agency |
GA ČR |
ARLID |
cav_un_auth*0008983 |
|
project |
project_id |
GA402/03/1310 |
agency |
GA ČR |
ARLID |
cav_un_auth*0009030 |
|
project |
project_id |
FP6-507772 |
agency |
Comission EU |
country |
XE |
|
project |
project_id |
1M0572 |
agency |
GA MŠk |
ARLID |
cav_un_auth*0001814 |
|
research |
CEZ:AV0Z10750506 |
abstract
(eng) |
A probabilistic neural network is applied as a tool to approximate the statistical evaluation function for a simple version of the game Tic-Tac-Toe. We solve the problem by a sequential estimation of the underlying discrete distribution mixture of product components. The training data is obtained by observing a simple artifical player based on a look-up table. The resulting neural network outperforms the artificial player both in the starting and defending position. |
abstract
(cze) |
Pravděpodobnostní neuronová síť je použita jako nástroj pro aproximaci statistické evaluační funkce pro hru "piškvorky". Řešení spočívá v odhadu distribuce výhodných stavů ve tvaru distribuční směsi s použitím EM algoritmu. Trénovací datový soubor je získáván záznamem úspěšných tahů ze hry simulované pomocí jednoduchého algoritmu. Výsledná neuronová síť je úspěšnější než umělý algoritmus jak v zahajovací tak i v obranné pozici. |
RIV |
BB |
reportyear |
2006 |
department |
RO |
permalink |
http://hdl.handle.net/11104/0131486 |
ID_orig |
UTIA-B 20050134 |
arlyear |
2005 |
mrcbU63 |
cav_un_epca*0257389 Pattern Recognition Letters 0167-8655 1872-7344 Roč. 26 č. 12 2005 1866 1873 Elsevier |
|