bibtype C - Conference Paper (international conference)
ARLID 0411486
utime 20240103182331.4
mtime 20060210235959.9
ISBN 1-904410-13-8
title (primary) (eng) A hybrid BTF model based on Gaussian mixtures
publisher
place Los Alamitos
name IEEE
pub_time 2005
specification
page_count 6 s.
serial
title Texture 2005. Proceedings of the 4th International Workshop on Texture Analysis
page_num 95-100
editor
name1 Chantler
name2 M.
editor
name1 Drbohlav
name2 O.
title (cze) Hybridní model hrubé textury založený na Gaussovské směsi
keyword BTF textures
keyword virtual reality
keyword image modelling
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0101093
name1 Haindl
name2 Michal
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0101091
name1 Grim
name2 Jiří
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0101182
name1 Pudil
name2 Pavel
institution UTIA-B
full_dept Department of Pattern Recognition
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0021088
name1 Kudo
name2 M.
country JP
COSATI 09K
cas_special
project
project_id IAA2075302
agency GA AV ČR
ARLID cav_un_auth*0001801
project
project_id 1ET400750407
agency GA AV ČR
ARLID cav_un_auth*0001797
project
project_id 1M0572
agency GA MŠk
ARLID cav_un_auth*0001814
research CEZ:AV0Z10750506
abstract (eng) A generalization of our Gaussian distribution mixtures based method to Bidirectional Texture Function (BTF) modelling is discussed. We estimate the local statistical properties of the monospectral version of the BTF texture in the form of a Gaussian mixture of product components. The synthesized texture is obtained by means of a step-wise prediction of the whole fixed view BTF texture subspace. In order to achieve an authentic BTF texture we use optimally chosen pieces of the original BTF for synthesis.
abstract (cze) Metoda modelování textur pomocí Gaussovské směsi je zobecněna na případ tzv. hrubé texutry, jejíž vzhled závisí na směru pohledu a směru osvětlení a jejíž základní popis je spojen s velkými nároky na paměť. Vlastnosti textury v černobílé projekci jsou lokálně odhadnuty pomocí distribuční směsi a výsledný statistický model je použit pro syntézu textury metodou postupné predikce. Autentický vzhled textury se v průběhu predikce významně zlepšuje nahrazováním podmíněných průměrných hodnot.
action
ARLID cav_un_auth*0213299
name International Workshop on Texture Analysis and Synthesis /4./
place Beijing
country CN
dates 21.10.2005
RIV BD
reportyear 2006
department RO
permalink http://hdl.handle.net/11104/0131566
ID_orig UTIA-B 20050216
arlyear 2005
mrcbU10 2005
mrcbU10 Los Alamitos IEEE
mrcbU12 1-904410-13-8
mrcbU63 Texture 2005. Proceedings of the 4th International Workshop on Texture Analysis 95 100
mrcbU67 Chantler M. 340
mrcbU67 Drbohlav O. 340