bibtype |
V -
Research Report
|
ARLID |
0439932 |
utime |
20240103205611.1 |
mtime |
20150122235959.9 |
title
(primary) (cze) |
Statistická analýza a průzkum vazeb v měřených dopravních datech |
publisher |
place |
Praha |
name |
ÚTIA AV ČR |
pub_time |
2014 |
|
specification |
page_count |
144 s. |
media_type |
P |
|
edition |
name |
Research Report |
volume_id |
2340 |
|
title
(eng) |
Statistical analysis and research on the links in the measured traffic data |
keyword |
traffic light |
keyword |
traffic management |
keyword |
Markov processes |
author
(primary) |
ARLID |
cav_un_auth*0049225 |
name1 |
Brabec |
name2 |
M. |
country |
CZ |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0309280 |
name1 |
Konár |
name2 |
O. |
country |
CZ |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0301318 |
name1 |
Kasanický |
name2 |
I. |
country |
CZ |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0227140 |
name1 |
Pelikán |
name2 |
E. |
country |
CZ |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0205734 |
name1 |
Přikryl |
name2 |
Jan |
full_dept (cz) |
Adaptivní systémy |
full_dept |
Department of Adaptive Systems |
department (cz) |
AS |
department |
AS |
institution |
UTIA-B |
fullinstit |
Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i. |
|
source |
|
cas_special |
project |
project_id |
TA01030603 |
agency |
GA TA ČR |
ARLID |
cav_un_auth*0272526 |
|
abstract
(cze) |
Jedním z aktuálních problémů v dopravním výzkumu je problém dostupnosti obrovského množství nevyužitých dat, měřených telematickými systémy na dálnicích či městských komunikacích. Tato data obsahují mnohdy informace, jež – bez využití vhodných matematických nástrojů datové analýzy – zůstávají skryty a nevyužity při řízení dopravy. V rámci projektu Nové metody řízení dopravy v kongescích v intravilánu je naším cílem navrhnout nové algoritmy pro adaptivní řízení městské dopravní sítě. Současná verze algoritmů je založena na linearizovaném modelu vývoje délky fronty vozidel, čekajících na červenou, vycházejícím z klasického bilančního zákona zachování. Tento model je pro případy saturace doplněn alternativním modelem délky fronty jako funkce obsazenosti dopravního detektoru. Cílem práce, popsané v této zprávě, bylo prozkoumat možné další vazby a skryté stavy dopravního systému, ukryté v měřených datech a do této chvíle neuvažované v používaném dopravním modelu. |
abstract
(eng) |
One of the current problems in transport research is the problem of availability of huge amounts of unused data measured telematics systems on motorways and urban roads. This data often contain information that - without the use of appropriate mathematical tools for data analysis - remain hidden and unused for traffic control. Within the project, a new method of traffic congestion in the urban areas, our aim is to propose new algorithms for adaptive control of urban transport networks. The current version of the algorithm is based on a linearized model of the development length of the queue of vehicles waiting at the red light, based on the classic balance of conservation. This model is for cases saturation supplemented alternative model queue length as a function of traffic occupancy detector. The aim of the work described in this report was to investigate possible links and other hidden states of the transport system, hidden in the measured data, and until now not considered by the traffic model used. |
reportyear |
2015 |
mrcbC52 |
4 O 4o 20231122140808.2 |
permalink |
http://hdl.handle.net/11104/0243102 |
confidential |
S |
arlyear |
2014 |
mrcbTft |
\nSoubory v repozitáři: 0439932.pdf |
mrcbU10 |
2014 |
mrcbU10 |
Praha ÚTIA AV ČR |
|