bibtype V - Research Report
ARLID 0439932
utime 20240103205611.1
mtime 20150122235959.9
title (primary) (cze) Statistická analýza a průzkum vazeb v měřených dopravních datech
publisher
place Praha
name ÚTIA AV ČR
pub_time 2014
specification
page_count 144 s.
media_type P
edition
name Research Report
volume_id 2340
title (eng) Statistical analysis and research on the links in the measured traffic data
keyword traffic light
keyword traffic management
keyword Markov processes
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0049225
name1 Brabec
name2 M.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0309280
name1 Konár
name2 O.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0301318
name1 Kasanický
name2 I.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0227140
name1 Pelikán
name2 E.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0205734
name1 Přikryl
name2 Jan
full_dept (cz) Adaptivní systémy
full_dept Department of Adaptive Systems
department (cz) AS
department AS
institution UTIA-B
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
source
url http://library.utia.cas.cz/separaty/2014/AS/prikryl-0439932.pdf
cas_special
project
project_id TA01030603
agency GA TA ČR
ARLID cav_un_auth*0272526
abstract (cze) Jedním z aktuálních problémů v dopravním výzkumu je problém dostupnosti obrovského množství nevyužitých dat, měřených telematickými systémy na dálnicích či městských komunikacích. Tato data obsahují mnohdy informace, jež – bez využití vhodných matematických nástrojů datové analýzy – zůstávají skryty a nevyužity při řízení dopravy. V rámci projektu Nové metody řízení dopravy v kongescích v intravilánu je naším cílem navrhnout nové algoritmy pro adaptivní řízení městské dopravní sítě. Současná verze algoritmů je založena na linearizovaném modelu vývoje délky fronty vozidel, čekajících na červenou, vycházejícím z klasického bilančního zákona zachování. Tento model je pro případy saturace doplněn alternativním modelem délky fronty jako funkce obsazenosti dopravního detektoru. Cílem práce, popsané v této zprávě, bylo prozkoumat možné další vazby a skryté stavy dopravního systému, ukryté v měřených datech a do této chvíle neuvažované v používaném dopravním modelu.
abstract (eng) One of the current problems in transport research is the problem of availability of huge amounts of unused data measured telematics systems on motorways and urban roads. This data often contain information that - without the use of appropriate mathematical tools for data analysis - remain hidden and unused for traffic control. Within the project, a new method of traffic congestion in the urban areas, our aim is to propose new algorithms for adaptive control of urban transport networks. The current version of the algorithm is based on a linearized model of the development length of the queue of vehicles waiting at the red light, based on the classic balance of conservation. This model is for cases saturation supplemented alternative model queue length as a function of traffic occupancy detector. The aim of the work described in this report was to investigate possible links and other hidden states of the transport system, hidden in the measured data, and until now not considered by the traffic model used.
reportyear 2015
mrcbC52 4 O 4o 20231122140808.2
permalink http://hdl.handle.net/11104/0243102
confidential S
arlyear 2014
mrcbTft \nSoubory v repozitáři: 0439932.pdf
mrcbU10 2014
mrcbU10 Praha ÚTIA AV ČR