bibtype J - Journal Article
ARLID 0452431
utime 20240111140913.0
mtime 20151221235959.9
title (primary) (cze) INTELIGENTNÍ VOZIDLOVÉ SYSTÉMY – SYSTÉMY PRO
specification
page_count 8 s.
media_type E
serial
ARLID cav_un_epca*0452430
ISSN 1801-674X
title Partner´s Contacts
volume 3 (2015)
page_num 118-125
title (eng) INTELLIGENT VEHICLE SYSTEMS – COLLISION
keyword vehicle systems
keyword collision mitigation systems
keyword active safety
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0286338
name1 Plíhal
name2 Jiří
full_dept (cz) Zpracování signálů
full_dept (eng) Department of Signal Processing
department (cz) ZS
department (eng) ZS
institution UTIA-B
full_dept Department of Signal Processing
share 50
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0305397
name1 Šucha
name2 M.
country CZ
source
source_type elektronický časopis
url http://library.utia.cas.cz/separaty/2015/ZS/plihal-0452431.pdf
cas_special
project
project_id 6002
agency Škoda Auto a.s.
country CZ
ARLID cav_un_auth*0286544
abstract (cze) Systémy pro zmírnění následků kolize s chodci (Pedestrian Collision Mitigation Systems - PCMS) snižují závažnost kolize s chodci, kterým nelze zabránit, a rovněž snižují pravděpodobnost takovýchto kolizí. Pomocí upozornění na možnost kolize a automatického brzdění pro zmírnění následků kolize systémy pomáhají snížit rychlost vozidla ve chvíli, kdy je pravděpodobnost kolize vysoká. Snížením intenzity nárazu tak dochází ke snížení závažnosti a rozsahu zranění chodců. Obecně u takovýchto systémů posuzujeme mnoho aspektů jako základní strategii řízení, minimální požadavky na funkcionalitu, základní prvky rozhraní řidiče, minimální požadavky na diagnostiku a odezvu při poruše systému a rovněž popis testovacích postupů systémů pro zmírnění následků kolize s chodci. Podle stupně zásahu systému do řízení vozidla a intenzity varování řidiče rozeznáváme různé úrovně systému, jež přinášejí částečnou automatizaci řízení vozidla v podélném směru a tím i redukci zátěže řidiče vozidla. Zkusme nahlédnout na jeden takovýto asistenční vozidlový systém.
abstract (eng) Pedestrian Collision Mitigation Systems - PCMS reducing severity of collisions with pedestrians, which are inevitable and decreasing probability of such accidents. By means of collision warning and automatic mitigation braking the systems contribute to the reducing vehicle speed in the moment when the probability of collision is high. Decreasing of collision energy enable to reduce seriousness and range of pedestrian's injury. Generally these systems are described by many features like strategy of control, minimal requirements on functionality, basic elements of HMI, minimal requirements on diagnostics, response to system failure and specification of testing procedures for collision mitigation. According to the rate of system intervention to the vehicle control and level of driver warning it is possible to distinguish various types of system that enable partial autonomous vehicle control in longitudinal direction thereby reduction of driver disturbances.
reportyear 2016
RIV JA
num_of_auth 2
permalink http://hdl.handle.net/11104/0254009
cooperation
ARLID cav_un_auth*0295068
institution UPOL
name Univerzita Palackého v Olomouci
country CZ
confidential S
arlyear 2015
mrcbU56 elektronický časopis
mrcbU63 cav_un_epca*0452430 Partner´s Contacts 1801-674X X č. 3 2015 118 125