bibtype |
P1 -
Patent Document
|
ARLID |
0531488 |
utime |
20240103224314.0 |
mtime |
20200810235959.9 |
title
(primary) (cze) |
Jednotka pro testování termo-energetických průběhů v prostředí řidič-vozidlo |
publisher |
|
specification |
|
title
(eng) |
Unit for testing Thermo-energy processes in the interaction driver-vehicle |
keyword |
Thermo-energy systems |
keyword |
Human Machine Interface |
keyword |
Testing Vehicle Systems |
author
(primary) |
ARLID |
cav_un_auth*0286338 |
name1 |
Plíhal |
name2 |
Jiří |
institution |
UTIA-B |
full_dept (cz) |
Zpracování signálů |
full_dept (eng) |
Department of Signal Processing |
department (cz) |
ZS |
department (eng) |
ZS |
country |
CZ |
share |
33 |
fullinstit |
Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i. |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0230217 |
name1 |
Nedoma |
name2 |
P. |
country |
CZ |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0395419 |
name1 |
Šesták |
name2 |
V. |
country |
CZ |
|
source |
|
cas_special |
project |
project_id |
6002 |
agency |
ŠKODA AUTO a.s. |
country |
CZ |
ARLID |
cav_un_auth*0286544 |
|
abstract
(cze) |
Návrh se zabývá technickým řešením vozidlové jednotky pro podporu testování a vývoje termo-energetických regulačních systémů v rámci jednotného konceptu rozhraní řidič – vozidlo, na základě vyhodnocení inerciálních systémů připojených k vozidlové sběrnici, znalosti satelitní polohy vozidla, snímání bio-fyziologických parametrů stavu řidiče a znalostí dynamiky pohybu vozidla. Jednotka je využitelná v mnoha průmyslových oblastech, zejména pak v oblasti vývoje palubních systémů pro řízení termo-energetických průběhů. |
abstract
(eng) |
The proposal is focused on technical solution of vehicle unit for testing and development thermo-energy regulation systems in terms of uniform interface concept driver - vehicle, on the basis of evaluation inertial systems integrated in the vehicle CAN bus, knowledge of satellite vehicle position, measurement bio-physiological driver parameters and data describing dynamic vehicle movement. Utilization of unit is flexible in various industrial applications, namely in the area of development on-board systems for control thermo-energy flow. |
RIV |
JA |
FORD0 |
20000 |
FORD1 |
20200 |
FORD2 |
20205 |
reportyear |
2021 |
num_of_auth |
3 |
inst_support |
RVO:67985556 |
permalink |
http://hdl.handle.net/11104/0310655 |
confidential |
S |
contract |
name |
rámcová smlouva ÚTIA - ŠKODA AUTO |
|
arlyear |
2020 |
mrcbU10 |
2020 |
|