bibtype P1 - Patent Document
ARLID 0586419
utime 20240612151310.1
mtime 20240604235959.9
title (primary) (cze) Nástroj pro testování energetické účinnosti převodového ústrojí u plně elektrických vozidel
publisher
pub_time 2024
specification
media_type P
title (eng) Tool for testing power efficiency of gear box the Fully Electric Vehicles
keyword gear box
keyword vehicle unit
keyword vehicle testing
keyword efficiency
author (primary)
ARLID cav_un_auth*0286338
name1 Plíhal
name2 Jiří
institution UTIA-B
department ZS
full_dept (cz) Zpracování signálů
full_dept (eng) Department of Signal Processing
department (cz) ZS
department (eng) ZS
country CZ
share 33
fullinstit Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i.
author
ARLID cav_un_auth*0395419
name1 Šesták
name2 V.
country CZ
author
ARLID cav_un_auth*0277031
name1 Herda
name2 Z.
country CZ
source
url https://isdv.upv.gov.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0037/uv037911.pdf
cas_special
project
project_id HORIZON-CL5-2021-D5-01-02
agency EC
country XE
ARLID cav_un_auth*0468582
project
project_id 101056760
agency EC
country XE
ARLID cav_un_auth*0468589
abstract (cze) Návrh se zabývá technickým řešením palubní architektury pro testování a optimalizaci přenosu hnací síly u plně elektrických vozidel a zvýšením účinností u vícestupňového převodového ústrojí. Návrh je řešen v rámci jednotného konceptu rozhraní řidič - vozidlo, kdy na základě vyhodnocení inerciálních systémů připojených k vozidlové sběrnici, znalosti satelitní polohy vozidla a znalostí dynamiky pohybu vozidla, lze optimalizovat energetické toky u plně elektrických vozidel. Jednotka je využitelná v mnoha průmyslových oblastech, zejména pak v oblasti vývoje palubních systémů pro řízení energetických průběhů a vizualizaci aktuálního stavu či predikci doporučených parametrů rozhraní člověk-stroj.
abstract (eng) The proposal deals with the technical solution of the on-board architecture to test and optimize the transmission of power in fully electric vehicles and to increase the efficiency of multi-stage transmissions. The design is solved within the framework of a unified concept of the driver-vehicle interface, where it is possible to optimize energy flows in fully electric vehicles based on the evaluation of inertial systems connected to the vehicle bus, knowledge of the vehicle's satellite position and knowledge of vehicle movement dynamics. The unit can be used in many industrial areas, especially in the development of on-board systems for the control of energy courses and visualization of the current state or prediction of recommended parameters of the human-machine interface.
RIV JA
FORD0 20000
FORD1 20200
FORD2 20205
reportyear 2025
num_of_auth 3
inst_support RVO:67985556
permalink https://hdl.handle.net/11104/0354200
confidential S
contract
name Grant Agreement Project 101056760 — HiPE
date 20221013
arlyear 2024
mrcbU10 2024
mrcbU56 pdf