bibtype |
P1 -
Patent Document
|
ARLID |
0586419 |
utime |
20240612151310.1 |
mtime |
20240604235959.9 |
title
(primary) (cze) |
Nástroj pro testování energetické účinnosti převodového ústrojí u plně elektrických vozidel |
publisher |
|
specification |
|
title
(eng) |
Tool for testing power efficiency of gear box the Fully Electric Vehicles |
keyword |
gear box |
keyword |
vehicle unit |
keyword |
vehicle testing |
keyword |
efficiency |
author
(primary) |
ARLID |
cav_un_auth*0286338 |
name1 |
Plíhal |
name2 |
Jiří |
institution |
UTIA-B |
department |
ZS |
full_dept (cz) |
Zpracování signálů |
full_dept (eng) |
Department of Signal Processing |
department (cz) |
ZS |
department (eng) |
ZS |
country |
CZ |
share |
33 |
fullinstit |
Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v. v. i. |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0395419 |
name1 |
Šesták |
name2 |
V. |
country |
CZ |
|
author
|
ARLID |
cav_un_auth*0277031 |
name1 |
Herda |
name2 |
Z. |
country |
CZ |
|
source |
|
cas_special |
project |
project_id |
HORIZON-CL5-2021-D5-01-02 |
agency |
EC |
country |
XE |
ARLID |
cav_un_auth*0468582 |
|
project |
project_id |
101056760 |
agency |
EC |
country |
XE |
ARLID |
cav_un_auth*0468589 |
|
abstract
(cze) |
Návrh se zabývá technickým řešením palubní architektury pro testování a optimalizaci přenosu hnací síly u plně elektrických vozidel a zvýšením účinností u vícestupňového převodového ústrojí. Návrh je řešen v rámci jednotného konceptu rozhraní řidič - vozidlo, kdy na základě vyhodnocení inerciálních systémů připojených k vozidlové sběrnici, znalosti satelitní polohy vozidla a znalostí dynamiky pohybu vozidla, lze optimalizovat energetické toky u plně elektrických vozidel. Jednotka je využitelná v mnoha průmyslových oblastech, zejména pak v oblasti vývoje palubních systémů pro řízení energetických průběhů a vizualizaci aktuálního stavu či predikci doporučených parametrů rozhraní člověk-stroj. |
abstract
(eng) |
The proposal deals with the technical solution of the on-board architecture to test and optimize the transmission of power in fully electric vehicles and to increase the efficiency of multi-stage transmissions. The design is solved within the framework of a unified concept of the driver-vehicle interface, where it is possible to optimize energy flows in fully electric vehicles based on the evaluation of inertial systems connected to the vehicle bus, knowledge of the vehicle's satellite position and knowledge of vehicle movement dynamics. The unit can be used in many industrial areas, especially in the development of on-board systems for the control of energy courses and visualization of the current state or prediction of recommended parameters of the human-machine interface. |
RIV |
JA |
FORD0 |
20000 |
FORD1 |
20200 |
FORD2 |
20205 |
reportyear |
2025 |
num_of_auth |
3 |
inst_support |
RVO:67985556 |
permalink |
https://hdl.handle.net/11104/0354200 |
confidential |
S |
contract |
name |
Grant Agreement Project 101056760 — HiPE |
date |
20221013 |
|
arlyear |
2024 |
mrcbU10 |
2024 |
mrcbU56 |
pdf |
|